Crowdfunding wat voor jou?

Past het bij jou om een project te starten met Boekfunding? Doorloop de checklist en kijk hoe je scoort.
1. Je hebt een supertof idee, en veel energie om aan de slag te gaan

Kun je niet wachten om te beginnen, en denk je echt een goed idee te pakken te hebben? Hoe origineler je idee is over de werving van het project, hoe beter!

2. Je hebt al een boek of een idee, maar nog geen financiering

Bij crowdfunding is het belangrijk om een helder doel voor ogen te hebben. Iemand die in jouw project investeert, wil het liefst een tastbaar product zien. Omdat dat bij crowdfunding niet mogelijk is, zal de donateur het waarderen als jij transparant bent over je doel. Een duidelijk, goed uitgewerkt plan is dus een groot pluspunt.

3. Je kunt niet wachten om publiek ook te enthousiasmeren voor je idee

Tientallen of misschien wel honderden donateurs net zo enthousiast over jouw boek maken als jij bent – dat voelt natuurlijk magisch, en is misschien wel het allerleukste van crowdfunding. Maar of je nu 20 of 200 donateurs vindt: het belangrijkste is dat jouw streefbedrag bereikt wordt!

4. Je kunt niet wachten om je project in jouw kringen te delen

Zelf ben je uiteraard al enorm enthousiast, maar hoe breng je het project ook onder de aandacht in je omgeving? Het antwoord daarop is eenvoudig: met de kracht van herhaling. Soms is het nodig om kennissen, vrienden, familie, en voorbijgangers meerdere keren te attenderen op je boek voordat ze een donatie doen. Houd dus rekening met veel tijd voor sociaal contact: e-mails, WhatsApp-berichten, telefoontjes… Het belangrijkste hulpmiddel dat je hebt voor de promotie van jouw boek is social media, dus maak daar dankbaar gebruik van. En durf te vragen: misschien wil de lokale krant zelfs wel een stuk over je schrijven!

5. Je bent gepassioneerd en enthousiast over je project

Eén van de succesfactoren van jouw project is altijd en overal je verhaal blijven vertellen. Zonder mensen aan te spreken en te inspireren met jouw verhaal, kom je er niet. Het belangrijkste reclamebord ben jij zelf, dus het is ontzettend belangrijk dat je er voor 100% voor gaat om van jouw idee een succes te maken. Als jij er écht in gelooft, zullen anderen dat ook doen!

6. Je bent klaar om de volgende stap te zetten

Met crowdfunding kan het hard gaan: binnen de kortste keren kun je een hele groep donateurs voor je project winnen. Je houdt zelf contact met je donateurs en bedenkt passende tegenprestaties als bedankje, want zonder hen zou jij je droom niet kunnen waarmaken.
Ben jij klaar om van jouw droomidee werkelijkheid te maken? Dan heten we je van harte welkom bij Boekfunding. Hier zet je de eerste stap naar jouw project. Succes!