Liberating Structures

De kracht van herhaling. Het bereiken van meer mensen voor jouw campagne.

Het betrekken van mensen bij je campagne is de sleutel tot een succesvol crowdfundproject. Het gaat niet om maar één keer een whatsapp bericht of e-mail, het gaat om de herhaling hiervan. Dus niet één keer maar vijf, zes of zelfs zeven keer vragen of zij jou willen helpen. Voel jij je bezwaart om je doelgroep vaak te benaderen? Dat is logisch, maar je kan op verschillende creatieve manieren mensen telkens op een andere manier aanspreken, terwijl de boodschap in de kern hetzelfde blijft.

Boekfunding heeft daarom 5 soorten tips op een rijtje gezet hoe jij jouw achterban op een leuke, lucratieve manier kan benaderen. Note: vergeet niet bij het aanspreken altijd een call-to-action toe te voegen, wel zo handig als zij ook direct actie kunnen ondernemen!

Tip 1

De allereerste keer dat jij wat vraagt aan jouw achterban is natuurlijk met een persoonlijk bericht! Je stuurt de mensen die het dichtst bij jou staan al een bericht met waar je mee bezig bent en of zij ook hun naasten willen benaderen. Zij willen jou vast helpen om jouw project een snelle kickstart te geven zodat je niet te lang op de 0 blijft hangen.

Tip 2

Nadat de eerste weken voorbij zijn, wordt het tijd om het van de daken te schreeuwen: je bent aan het funden voor jouw allereerste boek! Jij gaat op alle kanalen die je hebt – zowel op social media als offline vol aan de bak met werven. Tip van ons: maak van te voren een social media planning en zet al jouw posts klaar zodat je elke week of dag precies weet wat je gaat plaatsen zonder daar dan nog veel tijd in te steken.

Tip 3

Je campagne loopt en de donaties druppelen binnen. Wat een mooi moment! Een eerste mijlpaal is de 30% en dit moet je dan ook delen. Maak bijvoorbeeld een mooie video over hoe de campagne gaat, hoe het loopt en waarin jij jouw huidige donateurs hartelijk bedankt.

Check ook even of jouw bekenden, vrienden, en familie ook echt hebben gedoneerd. Zo niet, een goed moment om hen hieraan te herinneren.

Tip 4

Je hebt mooie tegenprestaties bij jouw project, licht deze uit door middel van een e-mail of goed vormgegeven post. Laat zien wat jij te bieden hebt wanneer een donateur een steentje heeft bijgedragen aan jouw project.

Tip 5

De kracht van urgentie. Wanneer jij laat merken dat er tijdnood is en de campagne bijna afloopt, voelen mensen de urgentie om sneller een bijdrage te doen. Maak hier dus gebruik van! Hiermee trek jij de laatste donateurs over de streep en kan jij jouw campagne succesvol afsluiten. En beginnen met het schrijven van jouw boek! 

Deel deze blog

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin