crowdfunding teaser

Zo schrijf je de perfecte crowdfunding teaser voor jouw boek

 

Als je een boek gaat uitgeven, is crowdfunding een goede manier om het project te financieren. Crowdfunding is een proces waarbij je mensen vraagt om in jouw project te investeren. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw project opvalt tussen de vele andere crowdfunding projecten? De sleutel ligt onder anderen in een goede teaser. De teaser deel je op jouw projectpagina en op social media. In deze blogpost leer je hoe je een goede crowdfunding teaser maakt voor jouw boek.

 

Begin met een pakkende inleiding

Een goede crowdfunding teaser trekt meteen de aandacht van de lezer en nodigt om verder te lezen. Begin met een pakkende inleiding, die de lezer nieuwsgierig maakt. In het geval van een boek begin je bijvoorbeeld met een vraag, probleemstelling of spannende quote.

 

Vertel over je boek

Nadat je de aandacht hebt getrokken van de lezer, is het belangrijk om meer te vertellen over jouw boek. Leg uit waarom je dit boek schrijft, wat het verhaal inhoudt en waarom dit belangrijk is. Zorg ervoor dat je ook vertelt wat het boek uniek maakt ten opzichte van andere boeken. Gebruik hiervoor beeldspraak en metaforen, om het boek op een levendige manier tot leven te brengen.

Laat zien waar het geld naartoe gaat

Als je mensen vraagt om geld te investeren in jouw project, vinden ze het fijn om te weten waar het geld precies heen gaat. Maak daarom duidelijk wat je met het geld gaat doen. Vertel welke kosten er zijn, zoals druk- en verzendkosten, en waarom het geld nodig is om het boek uit te geven. Dit creëert vertrouwen bij de investeerder en maakt de investering aantrekkelijker.

 

Geef beloningen aan donateurs

Als laatste is het belangrijk om donateurs aan te sporen om te investeren in jouw project. Bedenk daarom leuke beloningen (tegenprestaties), die mensen ontvangen als ze investeren. Dit is bijvoorbeeld een gesigneerd exemplaar van het boek, een exclusief kijkje achter de schermen of een persoonlijke ontmoeting met de auteur. Tegenprestaties werken erg goed om mensen over de streep te trekken om te investeren.

 

Maak het persoonlijk

Het is belangrijk om jouw crowdfunding teaser persoonlijk te maken. Maak daarom een korte videoboodschap of persoonlijke tekst, waarin je uitlegt waarom jouw boek zo belangrijk is en waarom jij het schrijft. Mensen investeren niet alleen in een product, maar ook in de persoon achter het project. Hoe meer ze jou leren kennen, hoe meer vertrouwen ze krijgen in jouw project.

 

Door de genoemde elementen uit dit artikel goed te combineren, maak je de perfecte crowdfunding teaser voor jouw boek.